torstai 4. lokakuuta 2012

Toinen päivä Gümbetissa

Aamu alkoi aamupalalla, siellä oli tarjolla aivan ihania sellaisia pieniä rinkeleitä ja pieniä juustolla täytettyjä suolaisia leivonnaisia, ne oli taivaallisia! Aamiaiselta suuntasimme jälleen kerran rantaan, jossa olimme iltapäivään. Kävimme syömässä, jonka jälkeen lähdimme odottelemaan bussia kaupunki kierrokselle.

Mun ystävä nautti auringosta ja odotteli aamulla jo herkkuja

Oli muuten koko ajan pidettävä huivia ja aurinkolaseja päässä, saan heti kirkkaalla päänsärkyä jos en suojaa hyvin.

Bodrumin kaupunki kierros alkoi vanhalta myllyltä, jonka tarina kertoi, että kreikkalaiset olivat rakentaneet yli 200 vuotta sitten myllyt oliiviöljyn tuotantoon. Kreikan Kosin saari on 15 minuutin venematkan päässä Bodrumista.

näkymää Gümbetin rannoille

Bodrumin linna, joka jäi valitettavasti meiltä käymättä, no ensi vuonna sitten!
Oli kyllä polttavan kuuma päivä, onneksi otin tuo huivin päähän ja juomista reilusti mukaan. Tämän kohteen jälkeen suuntasimme isoon nahkaliikkeeseen johon meille oli järjestetty muotinäytös ja sen jälkeen aikaa shoppailla kalliissa liikkeessä, en löytänyt mitään.

Toi yksi miesmalli näytti ihan Boratilta :D

Muotinäytöksen jälkeen seuraava kohde oli Myndoksen portit. Myndoksen portti oli pää portti silloisen Halikarnassoksen kaupunkiin.

Todella todella kuuma päivä oli kyllä tuona päivänä! Myndoksen porttien jälkeen suunnistettiin kulta ja jalokivi liikkeeseen, en sieltäkään löytänyt mitään. Sitten olikin viimeinen etappi edessä, Bodrumin markkina ja basaari alue. Kiertelimme tunnin basaareilla ja palasimme sen jälkeen takaisin bussille ja kohti hotellia.

Esimakua basaareista..
Illallisen jälkeen suuntasimme rantabaariin ja mentiin katsomaan Rubber man showta. Siellä tämä kyseinen "rubber man" vääntyili ihme asentoihin ja olikin kuulemma ollut 5 kertaa Turkin talentin finaalissa sekä päässyt Guinnessin ennätysten kirjaan. Saatiin lyhyt videopätkäkin kun toi ukko tulee pienestä matkalaukusta, harmi vain kuin akku hyytyi kesken, koitan lisätä sen tänne jos osaan.

Tulipas pitkä postaus! Mutta tälläinen päivä suurinpiirtein, ja mukavaa oli. Illalla väsyttikin jo niin vietävästi, että uni tuli nopeasti silmään.